Facebook: Huisje Boompje Feestje

Diverse ondernemers uit Horst hebben op sociale media hun zorgen geuit over de huidige coronamaatregelen. Met een ludieke foto geven ze aan dat ze zich in ‘hun hemd gezet’ voelen.

Zo hebben onder andere Cleopatra, Top Jeans Shop, KUIF en Huisje Boompje Feestje de foto gepost op Facebook met het bericht dat het zo niet langer meer kan. “Wij zijn er klaar mee, dat we niet onze passie kunnen uitvoeren. En al helemaal dat we met lede ogen moeten aan zien dat onze buurlanden met onze omzet ervan door gaan”, aldus Ellie Thijssen van KUIF Conceptstore in Horst.

In de kou

“Zo voelt dat als je niet mag doen wat je graag doet”, zegt Marleen Kleuskens van cadeauwinkel Huisje Boompje Feestje. “Waar mijn personeel en ik gelukkig van worden en waar we bovendien van moeten leven!” Ook zij poste een foto op social media.

Gezondheid

Bij modezaak VROUW in Horst snappen ze dat gezondheid boven alles gaat. “Maar we hebben inmiddels bewezen dat het veilig kan!”

Marktkramen

De lokale fracties van de VVD en BVNL maken zich zorgen over het goede leven en het ondernemersklimaat in onze gemeente. Beide partijen vragen om de ondernemers te hulp te schieten door bijvoorbeeld gratis marktkramen aan te bieden die onder de marktverordening zonder leges geplaatst kunnen worden. BVNL wil ook dat de ondernemers zelf een keuze maken of ze wel of niet open zijn, zonder dat de gemeente handhaaft.

Vrijdag vindt er een nieuwe persconferentie plaats. Dan zal bekend worden of er maatregelen worden versoepeld en of de winkeliers hun zaken weer mogen openen.

 

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com